Foglalkoztunk már azzal, hogy mit ne tegyünk egy kuponos vásárlóval, hogy hogy nem szabad bánni velük, mert akkor akár visszájára fordulhat a kuponozás. Most pedig azt nézzük meg, hogy mit "tehetünk meg" velük, annak érdekében, hogy ezek a vásárlók is valódi profitot termeljenek a cégünknek.
Sokat beszéltünk már arról, hogy mennyire fontos felkészülni a kuponos akciókra. Nem véletlen, hiszen a sok energia befektetés meghozhatja a gyümölcsét, de ha nem foglalkozunk eleget egy elindulóban lévő kupon projekttel, akkor az hatalmas károkat okozhat. Elég csak annyi, hogy olcsóbban kiszolgáltunk néhány vásárlót, ezért cserébe meg semmi pluszt nem kaptunk.
Mégis léteznek olyan gyakorlati megoldások, amelyekkel ezek a vásárlók is hasznossá válhatnak és visszahozhatják bőven azt a befektetést, amelyet rájuk szántunk. Néhányat össze is gyűjtöttünk nektek, amelyek segíthetnek abban, hogy újabb jó ötletek szülessenek akár a saját vállalkozásodra nézve is.
1. További kedvezmények: Ennek kétféle módja lehet. Az egyik, ha már ott helyben bizonyos extra kedvezménnyel fogadod. Például egy szállásnál 30%-os kedvezménnyel tud kerékpárt bérelni. Itt már választhatsz olyan szolgáltatást is, amely a kedvezménnyel együtt is bőven megtérül. A másik változat, ha távozáskor kap egy következő alkalomra szóló kedvezménykártyát. Ez lehet már sokkal kisebb kedvezmény is, a lényeg, hogy motiválva legyen, hogy visszatérjen. De akár ez egy ajándék utalvány is lehet.
2. Bérlet kedvezményesen: Kicsit hasonló, mint az előző, de nem minden szolgáltatásnál lehet igénybe venni, de például kondi vagy fittness termeknél, szaunánál, uszodánál, vagy hasonló szolgáltatásoknál nagyon jó megoldás lehet, ha kuponnak felajánlunk egy 1-2-3 alkalmas kupont, ami lejárta után egy bérletet ajánlunk a kuponos vásárlónak, amelyet szintén egy bizonyos kedvezménnyel adunk, ahogy már természetesen megéri nekünk.
3. Barát ajánlás: Készítsünk kis kártyákat, amelyekkel ajánlhatja barátjának a szolgáltatásunkat. Ha bizonyos mennyiségű barátja el jön a kis kártyával, akkor újra a kupon árával megegyező áron veheti igénybe szolgáltatásunkat a kuponos vásárló.
4: Legyünk kedvesek: Talán egy alap dolognak kellene lennie, de sokszor még sem az. Ha kedvesek vagyunk egy vásárlóval (egy kuponos vásárlóval is), akkor meg fogja szeretni a szolgáltatásunkat és a cégünket is, de minden bizonnyal megjegyzi. A kedvesség ingyen van, úgyhogy ezt mindenképpen alkalmazzuk! :)
Ami a legfontosabb! Ezeket a kedvezményeket ne osztogassátok minden vendégetek között (természetesen a négyest kivéve), hanem legyen olyan bónuszod, amely csak a kuponos vendégeknek szól, amivel érezheti, hogy ő is nagyon fontos vendég számodra. És, ha nem is használja fel az általad nyújtott bónuszt, akkor is jó híredet fogja vinni és tudjuk a szájmarketingnél nincs értékesebb.
Te tudsz még hasonló jó eszközt a kuponos vendégek számára?