Nagyon sok reakció érkezett az előző cikkünkkel kapcsolatban, így valamelyest arra is próbál reagálni ez a cikk.
Kitűnni vagy eltűnni? Minden vállalkozót, szolgáltatót és céget ez a kérdés foglalkoztat nap, mint nap. Nyilván mindenki szeretne kitűnni, de nem egyszerű megtalálni azokat a lehetőségeket, azokat a módokat, amelyekkel valódi sikert lehet elérni.
Az tény, hogy, ha szeretnénk kitűnni, szeretnénk nagyot alkotni, ahhoz nem elég előállítani egy céget és nem elég az sem, ha jól kidolgozzuk annak részleteit, hanem ahhoz, hogy érdeklődő és vásárló legyen, ahhoz hirdetni kell.
Lehet reklámozni drágán is, lehet reklámozni olcsón is. Rengeteg megoldás létezik. Ha például csak az online eszközökre gondolunk, akkor léteznek az ősrégi banner hirdetések, amelyek már elvesztették régi fényüket. Lehet nagyon drága PR cikket íratni. Lehet a weboldalunkat keresőoptimalizálni, lehet a google adwords-el hirdetéseket elhelyezni a kereső óriáson, illetve társoldalain. És még rengeteg lehetőség és mód van arra, hogy mivel tudjuk hirdetni szolgáltatásunkat. De általában mindenre igaz, hogy először pénz kell hozzá és csak azután tudunk elkezdeni egy-egy kampányt.
Ezen lehetőségek között megtalálható a kuponozás is. Azonban annyi különbség mégis van, hogy az adott szolgáltatáson, vagy terméken kívül, amit nyújtunk, azon kívül nem kell fizetnünk, sőt vásárló esetén még vissza is kapunk bizonyos összeget.
Miért jó ez? Mert nem kell nagy kezdő tőke ahhoz, hogy több ezres tömeg megismerhesse szolgáltatásunkat. Már önmagában, hogy kint van az ajánlatunk egy kuponoldalon már az reklámértéket hordoz magában. A legtöbb kuponoldal igen nagy adatbázissal rendelkezik és tovább hirdetik még a kuponokat például olyan kupongyűjtő oldalakba, mint a Kupon Találda. Ezért sokszor egy komolyabb hirdetési kampány sem veheti fel a versenyt ezzel.
Mégis, ami legfontosabb, hogy igenis értékes a kuponos vásárló! Mégpedig azért, mert, ha elégedetté tudjuk tenni, akkor a szájreklámja lesz nekünk a legértékesebb, ám vigyázni kell, mert igaz ez negatív esetben is.
Összegezve tehát a kuponozás is egy módja annak, hogy kitűnjünk a tömegből és, hogy reklámozzuk oldalunkat. Lehet szeretni, lehet nem szeretni, de az is biztos, hogy ezt is lehet jól és rosszul is csinálni, mint minden mást. Ha jól csináljuk akkor az használ a cégünknek, ha rosszul akkor nem.
Te is egy eszközként tekintesz a kuponozásra, amit hasznosíthatsz a marketing mixedben?