2013.05.08.
15:04

Írta: A bíró

Hogy bánjunk a kuponos vásárlókkal?

logo_20130303.jpg- Kuponnal jöttem! - hallhatjuk a félelmetes hangot, amitől sokakat elfog a rettegés. De hát, ha egyszer kuponozásba fogtunk, akkor nem ez volt a valódi cél?

Sokan nagyon érdekesen gondolkoznak arról, hogy hogyan is kell bánni egy-egy kuponos vásárlóval, aki a szolgáltatásunkat, termékünket töredék áron vették igénybe. A legnagyobb hiba, ha mi is töredékét adjuk a szolgáltatásunknak, amit valójában felajánlottunk.

Sokan úgy gondolkodnak ezekről a vásárlókról, mint olcsó Jánosok, mint eltaposható emberek, akik még csak meg sem érdemlik a teljes árú kiszolgálást.

Azonban, ha így gondolkodunk, akkor TELJESEN FELESLEGES belevágnunk a kuponozásba. Ez csak ahhoz vezet, hogy a nem megfelelően kiszolgált vásárló panaszkodni fog és elmondja mindenki másnak is, hogy milyen rosszul bántak vele. Ezzel pedig épp ellenkezőjét érjük el annak, amit szerettünk volna.

Bizonyosan lesznek olyan vásárlók is a kuponos vásárlók között, akik azért vették ezt igénybe, mert nem lett volna lehetőségük máshogy igénybe venni egy adott árú szolgáltatást, de ezek a kuponos vásárlók is nagyon sokat érhetnek, ha jól bánunk velük. Tovább fogják adni a jó hírét a vállalkozásnak, a hotelnek, a szolgáltatásnak és akkor azok is eljönnek, akik megtehetik. De olyanra is elég gyakran van példa, hogy az elégedett, de kis pénzű vásárló, spórolni kezd, hogy újra igénybe vehesse akár teljes áron is azt a szolgáltatást, amit kipróbált.

Képzeljük el, hogy milyen kárt okozhatunk saját magunknak, ha bárkit is lenézünk, vagy csak nem azonos bánásmódban részesítünk, mint a többi vendéget. Az ilyen vásárlók tudnak a leginkább ártani a vállalkozásunknak, de ez ellen mi tehetünk azzal, hogy megfelelő szolgáltatást nyújtunk.

Legyünk figyelmesek, megértőek a kuponos vásárlókkal és ne akarjunk minden áron rájuk tukmálni valamit, hogy behozza az árát, mert akkor hozza vissza az árát, ha jól érezte magát és elindul a szájreklám. Tartsuk mindig a hosszútávú célt a szemünk előtt.

Ha ezeket nem tudjuk figyelembe venni, akkor nincs értelme kuponozni, akkor nincs értelme egy ilyen kampánnyal elindulni, mert az csak árthat. De ha képesek vagyunk elfogadni, hogy a kuponos vásárló is olyan, mint egy teljes árú vendég, akkor bizony csak nyerhetünk!

Bánjunk tehát jól a kuponnal érkezőkkel is!

Mit gondolsz?

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://miert-kuponozzak.blog.hu/api/trackback/id/tr65288137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Momina 2013.05.14. 22:55:41

Nagyon jó cikk! 2 éve voltunk kuponnal egy balatoni hotelben. Külsőre-belsőre nem egy nagy szám, szocreál épület, sok év csendet követően egy alapfelújítás után újranyitották és egy nyitó kuponos akcióval akarták megismertetni a nevét. Megvettük a kupont, lementünk. Az új személyzet gyakorlatlanságát pótolta a szolgálatkészség és a segíteni akarás. Rettentő készségesek voltak, mindent elmondtak, kínáltak térképet, programajánlót, itt a bolt, ott a múzeum, stb. Mikor a sétából bőrig ázva beestünk, akkor adtak plusz plédet estére, mert vacogtam, vasalót a vizes ruháknak és másnapra kínáltak esernyőt. Számos jelentéktelennek tűnő apróság, ami igazolja a figyelmességet és jól esik. Tavaly már teljes áron újra visszamentünk és idén is megyünk... Hát ennyi :)

villamos alóli kacaj 2013.05.14. 23:54:01

@Momina:
Most voltunk 4 napig egy balatoni hotelben kuponnal.
Jókat kajáltunk a teljes panzió jóvoltából. Igénybe vettük a konditerem, a wellness és a masszázs szolgáltatásokat.
A szolgáltatásokat 10 és 20 óra között vettük igénybe.
Az utólsó nap a szálloda 12 óráig történő elhagyása sem okozott különös problémát, hiszen csomagunk nem volt.
Minden este a vízparti nyaralónkban aludtunk.
Így olcsóbban jöttünk ki.
Napközben.

wiener 2013.05.15. 00:15:53

Sose vennek kupont, ciki

Momina 2013.05.15. 00:16:35

Érdekes megoldás! Nekünk nincs vízparti nyaralónk, de így is jó volt! Én bírom a kuponos rendszert, jókat szoktunk megcsípni. Prágában is nagyon baráti áron voltunk tavaly.

a_tom 2013.05.15. 08:17:50

@wiener:
Hülyének lenni is ciki, mégis rengetegen felvállalják.
Ha az ember leszokik arról hogy jelentőséget tulajdonítson annak hogy az átlaghülye mit gondol, akkor többé semmi sem ciki...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.15. 08:23:36

A kuponos vásárlót jó messzire kell küldeni az üzlettől, ez az egyetlen megoldás.

Csokáv 2013.05.15. 08:41:04

Az az igazán ciki, ha leszerződsz a kuponos céggel, aztán meg húzod a szád, hogy kupont kell adni. Apró betűben volt, vagy mi? :)

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.05.15. 08:42:19

Én is szoktam kupont venni és alapvetően jók a tapasztalataim.

De Magyarországon az, hogy "újra igénybe vehesse akár teljes áron is azt a szolgáltatást, amit kipróbált" , szerintem elenyésző mennyiségben fordul elő. Inkább vár a következő hasonló kuponra más helyen.

privateer 2013.05.15. 09:05:18

Én is kuponoztam már nem egyszer. Ajánlottam másoknak is. Volt aki már nem ment el kuponnal, mert elfogyott. Elment teljes áron a javaslatom alapján.

Volt egy pár olyan hely, ahova még az ellenségem se küldeném.

Aki meg itt írja, hogy sose venne kupont, stb, az csak supershoppozon meg tesco clubcardozzon továbbra is.

Ha megfigyelitek, főszezonban kevesebb kuponos kínálat van. Miért baj, ha megtöltik az amúgy kihasználatlan helyeket az emberek?

2013.05.15. 09:28:08

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos:

Sajnos ez a gyakorlati tapasztalat nálunk is. Aki kuponnal érkezik, azt soha többé nem látjuk, de ha jön, akkor a legkellemetlenebb vendég.

valakiatömegből 2013.05.15. 09:42:02

Szerintem, ha töredék áron tudja adni a szolgáltatást, akkor biztos bele is fér. Tehát ezért nem kellene lenézni a kuponosokat. És tényleg ajánlani szoktam én is, ha voltam valahol és tetszett. Így megéri a szolgáltatónak is, ráadásul a kuponosok biztos ügyfelek. Ők tutira eljönnek, akkor is, ha máskor üres a bolt.

ekat 2013.05.15. 09:51:55

Több wellness-szállodában voltam már kuponnal, és olyan kupont is vettem már (fitnessterembe), amit aztán nem is használtam fel. :-) Haagen Dazs kupont is vettem meg ajándékoztam is már, de rendszeresen fagyizom náluk amúgyis. Soha sehol nem tapasztaltam rossz bánásmódot, teljesértékű vendégnek kezeltek mindenhol.
Amúgy teljes ár is simán beleférne, de a wellness-szállodák azért nem olyan árban vannak, hogy látatlanban annyit fizessek értük. A Men-Danba pl. teljes áron is vissza fogok menni, a ráckevei Kék Dunáért meg - nekem - a félár is sok volt.
A fanyalgók meg viccesek, ez csak olyan dolog, hogy kinek mi mit ér meg.... Mondjuk pont az alsó középosztály az, aki úgy szokta érezni, hogy neki ciki ez-meg-az... :-D

Holly Goly 2013.05.15. 10:00:43

amúgy a BÁNÁSMÓDOT egybe írják, de tudom, a nyelvtannácik is cikik (viszont legalább műveltek és tudnak helyesen írni)

ördög_ 2013.05.15. 10:07:22

Aki elégedett, az teljes áron is igénybe fogja venni. Most kezdtem járni egy edzőterembe (teljes áron), eddig bevált, de szerencsés véletlen miatt jött egy kuponos akció. Nyilván megcsíptem azt is. De ha lejár a bérlet, ismét teljes áron fogom venni.

Nem kell fanyalogni a kuponosokra.

Egyébként én is jártam úgy egy kuponos hellyel, hogy annyira bunkók voltak, hogy inkább nem mentem többet, pedig nem volt a kupon így sem olcsó (és a szolgáltatás pedig szar, inkább veszni hagytam a pénzt).

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.05.15. 10:22:15

@...elmúlik...:
Akkor mi a francnak vagytok benne az ilyen kuponos rendszerben?

230e 2013.05.15. 10:41:53

Kisebb értékű termékeket vettem eddig kuponnal(fesztivál, kijutós játék, fagyikehely stb.
Amit teljes áron akarok megvenni, arra nem várok, hogy kuponos legyen.
Mentem már vissza/vettem igénybe szolgáltatást a kupon után teljes áron is.
Soha nem éreztem azt, hogy bárki húzta volna a száját a kupon miatt.
Szállást viszont valszeg nem vennék igénybe, hanem az adott hely saját akcióit figyelem.

kovácspéterke 2013.05.15. 10:42:33

Amikor berobbant a kuponozás, elég sokat vásároltam, mindenfélét, étterem, hotel, masszázs, kozmetika. Őszintén szólva kettő, azaz kettő volt olyan amivel elégedett voltam, mindkettő masszázs volt.

Az étterembe nem mehettünk a galériára, mert hogy a kuponosoknak lent van hely (wtf?), a sok masszázsnál, amin részt vettem általában betanulók voltak vagy vmi kisegítő ember, aki tökre nem értett az egészhez, a fogyasztó kezelésnél a márciusban vett kuponnal, amit elvileg május végéig kellett lejárni júliusra kaptam időpontot, nem véletlenül tavasszal akar ugye fogyni az ember. A hotel kritikán aluli volt, este 5 és 7 között lehetett vacsorázni egy külön épületben, ez persze nem volt benne az ajánlatban.

Azóta inkább teljes árat fizetek normális szolgáltatásért, mert sztem az kuponozik, akinek nincs elég vendége és talán ez nem véletlen. Persze biztos vannak kivételek, akikkel nem találkoztam, de sztem elenyésző lehet a számuk.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2013.05.15. 10:43:25

@...elmúlik...: a legkellemetlenebb vendég? Milyenek a nem kellemetlen vendégek? Azok akik kussolnak ha nem tetszik nekik valami? Azok akik elfogadják hogy velük mindent meg lehet csinálni? Azok akik egy szálláshelyen csendben, suhannak nehogy megzavarják a személyzetet?
Milyen?

ekat 2013.05.15. 10:51:14

@Holly Goly: Meg az egybeírjákot is...

Reggie 2013.05.15. 10:55:18

@Legelő Őse: A nem kellemetlen vedegek kulturaltak, udvariasak, tudnak viselkedni es nem bekepzeltek attol, hogy ok a _vendegek_ .

Remelem az ellentetjet sikerul elkepzelni.

aaaaaaaaaaaaaaaa 2013.05.15. 10:56:33

a kuponosokkal az a baj, hogy amint elmúlik a szolgáltatás már nem is emlékeznek merre voltak és az életbe nem találnak vissza.
éttermesek is megtanulták, hogy pizzakiszállító kuponok nincsenek, csak drágább kategóriájú éttermek kuponoznak, akik a nyersanyag árát + munkadíjat így is ki tudják gazdálkodni.
amúgy én is szoktam venni kupont, de most már ésszel.
van egy hotel is, ahova kuponosként mentünk először és visszajárók vagyunk.
szóval vegyesek az érzések...

aaaaaaaaaaaaaaaa 2013.05.15. 10:57:57

ja, és páromnak volt olyanja, hogy vett kupont, kapott szolgáltatásra időpontot, mire eljött az időpont megszűnt a szalon....
...reklamálni akart, de a kuponos cég is felszívódott.
emiatt csak piacvezető cégnél vásárolunk.

Jovanotti 2013.05.15. 10:58:51

Havonta felhívnak, hogy legyek én is kuponszolgáltató.Havonta elmondom, jelenleg 110%-on üzemelek, nincs szükségem olcsó jánosokra...erre erősködnek, hogy de akkor is(!).
Amíg van vendégem nem érdekelnek a kuponosok, sőt semmiféle csekk, ilyen-olyan kártya sem: 90napra fizetnek, levonnak egy csomót, meg még fizessek is érte, hogy kapjak ilyen "fasza" vendégeket, és fizetési morált.
Majd ha kevesebb lesz a vendég, majd ha rászorulok, lesz kupon nálam is, addig nem...

2013.05.15. 11:03:05

@Ensiada Arkoveitie:

Már nem.

@Legelő Őse:

Majd, amikor a pult másik oldalán állsz egyszer, megtudod.

annmbp 2013.05.15. 11:14:53

Nem a kupont adó cégek lenézőek, hanem a kupon aggregátor cégek, akik gyűjtik és promotálják az ajánlatokat.

Van egy nagyon jó kuponom, amit eddig csak a bónuszbrigád vett be, és terjesztett sikerrel.
A sikeren felbuzdulva megkerestem más kuponos cégeket is, a tapasztalatok:

1. elérhetetlen, a kiírt telefonszámot nem veszik fel, email-re nem reagálnak
De mivel nagyon nyomul ezért mindenképp akartam velük beszélni és úgy értem el a céget, hogy megvettem a legolcsóbb terméket személyes irodai átvétellel. Az átvételkor beszéltem egy üzletkötővel, aki ahelyett, hogy elmondta volna, hogy hány emberhez és milyen módon jutnak el, egyből azzal kezdte, hogy hány százalékot kér, és mivel még nem voltam náluk ezért nem a szokásos, hanem magasabb(!) százalékot kér. Nos én így inkább nem kértem belőlük:))

2. Hiába a Bbrigádos bizonyítható siker, nem veszi be a kupont, mert náluk ilyen szolgáltatás még nem volt.

3. Telefonszám nincs kiírva, email-re nem reagál.

Keressek még más céget? Nekem kell küzdenem, hogy a kuponom, amit jó szívvel és szeretettel adok bevegyék végre?

Csalódott vagyok kicsit, mivel ez a cikk azt írja, hogy legyek rendes a kuponos vevővel - az is vagyok, sőt! De akkor elvárom a kuponos cégektől, hogy a kibocsátókkal ugyanolyan finoman bánjanak, mint én a vevőimmel.

Másnak tapasztalat?

A bíró 2013.05.15. 11:21:30

@annmbp: Sajnos ebben nagyon sok igazság van! Annak köszönhető ez, hogy nem túl régi "szakma" ez a kuponozás még, így elég híg is. De ami jó, hogy a nem korrekt kuponos oldalak kiesnek majd és a normálisak maradnak majd. A mi célunk is az, hogy tanítsuk és ösztönözzük a kuponos oldalakat, a szolgáltatókat és a kuponos vásárlókat is a korrektségre. De persze ez nagyon hosszú idő!

vakmacska (törölt) 2013.05.15. 11:25:44

Nagyon örültem a cikknek. Én mostanában 5 kuponos szolgáltatást vettem igénybe, és sajnos ebből 1 ért valamit, 4 helyen bunkók és lenézőek voltak velem. A kuponos szolgáltatást nem úgy tekintem, hogy na most gyorsan olcsón kapok valamit, hanem hogy lehetőségem van kipróbálni, mi az ami több dologból nekem tetszik, használ. Lett volna olyan, ahol magáért a szolgáltatásért visszajártam volna teljes áron is, de a bánásmód miatt inkább lebeszélem az embereket, hogy oda menjenek. Aki nem tud hosszútávon gondolkodni, és ráadásul udvariasan viselkedni a vásárlóival, az szerintem se kuponozzon.

khmm... 2013.05.15. 11:41:48

@...elmúlik...: de akkor miért kuponoztok...?????

2013.05.15. 12:17:57

@khmm...: Mondom másodszor: befejeztük. Nem török pálcát a kuponos rendszer felett, de nekünk nem jött be. Ennyi.

kovácspéterke 2013.05.16. 10:19:36

Én kedves vendég vagyok, a legtöbb helyen elég érdekesen kezeltek, mert kuponnal jöttem. A cégek 90%-a sztem nem fogja fel, hogy ez nem bevételnövelés, hanem reklám. Ha olyan lenne a szolgáltatás, h hű, akkor lehet, h az emberek visszamennének, de ha átlagos volt vagy szar, akkor keres egy másik kupont, mert nem akar kifizetni kétszer annyit egy színvonaltalan szolgáltatásra.

A bíró 2013.05.16. 10:29:54

@Mrs. Jackman: Ez így van! Erről szól az új cikk is, hogy a kuponozás az nem bevétel növelés, hanem egy reklám eszköz.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2013.05.20. 21:22:00

@...elmúlik...: a pult másik oldalán állok. Ha profi vagy, akkor megérted hogy nem minden vendég egyforma. Ne utáld őket, hanem próbáld megérteni mire van szükségük.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2013.05.20. 21:40:25

@Reggie: pont az a baj hogy ritka kivétellel a vendégekkel nem sikerül elhitetni hogy ők a nagybetűs vendégek! Hogy tulajdonképpen értük van az egész. Az hogy ilyenek a vendégek annak köszönhető amit eddig tapasztaltak. Ha valakire őszintén odafigyelnek, foglalkoznak vele, meg akarják érteni és tesznek is érte,akkor hirtelen már nem problémás vendég. Az emberek nem egyformák. Sok kifejezetten nehéz, egyszerű, kimerült,stresszes,frusztrált ember van. Ők is vendégek. Pihenni jönnek. A vendéglátás mindenkiért van. Aki profi a szakmájában szereti a kihívásokat,és ezeket az embereket akarja élményhez juttatni. Aki persze megúszni,lehúzni akarja őket, vagy utálja az embereket, a munkáját vagy a vendéglátást,persze harcol velük. De könyörgöm, minek?
süti beállítások módosítása