- Kuponnal jöttem! - hallhatjuk a félelmetes hangot, amitől sokakat elfog a rettegés. De hát, ha egyszer kuponozásba fogtunk, akkor nem ez volt a valódi cél?
Sokan nagyon érdekesen gondolkoznak arról, hogy hogyan is kell bánni egy-egy kuponos vásárlóval, aki a szolgáltatásunkat, termékünket töredék áron vették igénybe. A legnagyobb hiba, ha mi is töredékét adjuk a szolgáltatásunknak, amit valójában felajánlottunk.
Sokan úgy gondolkodnak ezekről a vásárlókról, mint olcsó Jánosok, mint eltaposható emberek, akik még csak meg sem érdemlik a teljes árú kiszolgálást.
Azonban, ha így gondolkodunk, akkor TELJESEN FELESLEGES belevágnunk a kuponozásba. Ez csak ahhoz vezet, hogy a nem megfelelően kiszolgált vásárló panaszkodni fog és elmondja mindenki másnak is, hogy milyen rosszul bántak vele. Ezzel pedig épp ellenkezőjét érjük el annak, amit szerettünk volna.
Bizonyosan lesznek olyan vásárlók is a kuponos vásárlók között, akik azért vették ezt igénybe, mert nem lett volna lehetőségük máshogy igénybe venni egy adott árú szolgáltatást, de ezek a kuponos vásárlók is nagyon sokat érhetnek, ha jól bánunk velük. Tovább fogják adni a jó hírét a vállalkozásnak, a hotelnek, a szolgáltatásnak és akkor azok is eljönnek, akik megtehetik. De olyanra is elég gyakran van példa, hogy az elégedett, de kis pénzű vásárló, spórolni kezd, hogy újra igénybe vehesse akár teljes áron is azt a szolgáltatást, amit kipróbált.
Képzeljük el, hogy milyen kárt okozhatunk saját magunknak, ha bárkit is lenézünk, vagy csak nem azonos bánásmódban részesítünk, mint a többi vendéget. Az ilyen vásárlók tudnak a leginkább ártani a vállalkozásunknak, de ez ellen mi tehetünk azzal, hogy megfelelő szolgáltatást nyújtunk.
Legyünk figyelmesek, megértőek a kuponos vásárlókkal és ne akarjunk minden áron rájuk tukmálni valamit, hogy behozza az árát, mert akkor hozza vissza az árát, ha jól érezte magát és elindul a szájreklám. Tartsuk mindig a hosszútávú célt a szemünk előtt.
Ha ezeket nem tudjuk figyelembe venni, akkor nincs értelme kuponozni, akkor nincs értelme egy ilyen kampánnyal elindulni, mert az csak árthat. De ha képesek vagyunk elfogadni, hogy a kuponos vásárló is olyan, mint egy teljes árú vendég, akkor bizony csak nyerhetünk!
Bánjunk tehát jól a kuponnal érkezőkkel is!
Mit gondolsz?