2013.05.15.
12:50

Írta: A bíró

Kitűnni vagy eltűnni?

1415060_business_graph.jpgNagyon sok reakció érkezett az előző cikkünkkel kapcsolatban, így valamelyest arra is próbál reagálni ez a cikk.

Kitűnni vagy eltűnni? Minden vállalkozót, szolgáltatót és céget ez a kérdés foglalkoztat nap, mint nap. Nyilván mindenki szeretne kitűnni, de nem egyszerű megtalálni azokat a lehetőségeket, azokat a módokat, amelyekkel valódi sikert lehet elérni.

Az tény, hogy, ha szeretnénk kitűnni, szeretnénk nagyot alkotni, ahhoz nem elég előállítani egy céget és nem elég az sem, ha jól kidolgozzuk annak részleteit, hanem ahhoz, hogy érdeklődő és vásárló legyen, ahhoz hirdetni kell.

Lehet reklámozni drágán is, lehet reklámozni olcsón is. Rengeteg megoldás létezik. Ha például csak az online eszközökre gondolunk, akkor léteznek az ősrégi banner hirdetések, amelyek már elvesztették régi fényüket. Lehet nagyon drága PR cikket íratni. Lehet a weboldalunkat keresőoptimalizálni, lehet a google adwords-el hirdetéseket elhelyezni a kereső óriáson, illetve társoldalain. És még rengeteg lehetőség és mód van arra, hogy mivel tudjuk hirdetni szolgáltatásunkat. De általában mindenre igaz, hogy először pénz kell hozzá és csak azután tudunk elkezdeni egy-egy kampányt.

Ezen lehetőségek között megtalálható a kuponozás is. Azonban annyi különbség mégis van, hogy az adott szolgáltatáson, vagy terméken kívül, amit nyújtunk, azon kívül nem kell fizetnünk, sőt vásárló esetén még vissza is kapunk bizonyos összeget.

Miért jó ez? Mert nem kell nagy kezdő tőke ahhoz, hogy több ezres tömeg megismerhesse szolgáltatásunkat. Már önmagában, hogy kint van az ajánlatunk egy kuponoldalon már az reklámértéket hordoz magában. A legtöbb kuponoldal igen nagy adatbázissal rendelkezik és tovább hirdetik még a kuponokat például olyan kupongyűjtő oldalakba, mint a Kupon Találda. Ezért sokszor egy komolyabb hirdetési kampány sem veheti fel a versenyt ezzel.

Mégis, ami legfontosabb, hogy igenis értékes a kuponos vásárló! Mégpedig azért, mert, ha elégedetté tudjuk tenni, akkor a szájreklámja lesz nekünk a legértékesebb, ám vigyázni kell, mert igaz ez negatív esetben is.

Összegezve tehát a kuponozás is egy módja annak, hogy kitűnjünk a tömegből és, hogy reklámozzuk oldalunkat. Lehet szeretni, lehet nem szeretni, de az is biztos, hogy ezt is lehet jól és rosszul is csinálni, mint minden mást. Ha jól csináljuk akkor az használ a cégünknek, ha rosszul akkor nem.

Te is egy eszközként tekintesz a kuponozásra, amit hasznosíthatsz a marketing mixedben?

3 komment

Címkék: marketing kupon kuponozás

A bejegyzés trackback címe:

https://miert-kuponozzak.blog.hu/api/trackback/id/tr835301385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kovácspéterke 2013.05.16. 10:32:56

Azonban annyi különbség mégis van, hogy az adott szolgáltatáson, vagy terméken kívül, amit nyújtunk, azon kívül nem kell fizetnünk, sőt vásárló esetén még vissza is kapunk bizonyos összeget.

már bocsánat, de ez hülyeség. egyrészt kell fizetni, hiszen kevesebb pénz folyik be jóval a kuponos vásárlásokból, ha utólag fizetnek, akkor az anyagköltséget, munkerőt meg kell fizetni. az utolsó mondta pedig minden hirdetési formára igaz, vásárlás után pénz jön vissza.

a kuponozás egy kiegészítő eszköz lehet, de a hirdetést nem pótolja. persze van szarul és jól összerakott marketingkampány, és itt inkább az átgondoltság számít nem pedig a ráfordított összeg.

a kuponozást is lehetne ügyesen csinálni, hírlevelet küldeni utána a vásárlónak, speciális ajánlattal megkeresni, ezt kevés helyen tapasztaltam. szóval aki a kuponozást sem tudja így nézni, és hosszú távon profitálni belőle, az valszeg szarul hirdet máshol is, és nem sikerül a kampánya.

A bíró 2013.05.16. 10:36:40

@Mrs. Jackman: Persze! Én arra gondoltam, hogy magáért a hirdetésért nem kell fizetni.
És az is igaz, hogy vásárlás után pénz jön vissza, de a hirdetés önmagában még nem garancia a vásárlásra!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.05.16. 10:43:09

@Mrs. Jackman: nem beszélve arról, hogy egy jó kampányban én döntöm el, milyen célcsoportnak szólok, plusz brandet is tudok erősíteni. Mindez a kuponokra nem annyira igaz.